Nasze spektakle dyplomowe od 2021 r.

 

Kinder-und-Hausmärchen,czyli instrukcja obsługi człowieka

Premiera:  14 grudnia 2024, Wawerskie Centrum Kultury Filia Radość

reżyseria: Wiktor Stypa

muzyka: Michał Lazar

plakat: Arutiun Sargsyan

występują:  Katarzyna Głuchowska, Małgorzata Kurek, Piotr Leszczyński, Maksymilian Niechciał, Nikoletta Panagiotakopulu, Inga Rejment, Anna Siwek, Małgorzata Sobieraj, Krystian Stawski, Ana Zalewska

 

Spektakl „Kinder-und-Hausmärchen, czyli instrukcja obsługi człowieka” zabierze nas w podróż do świata post-apokaliptycznego, w którym grupka tajemniczych stworzeń odnajduje ostatnią pamiątkę po ludzkości – zbiór baśni Braci Grimm. Zaintrygowane istotki, zaczynają odgrywać zawarte w niej historie, choć ich rozumienie treści jest fragmentaryczne i niepełne. Ożyją na naszych oczach mniej znane opowieści Braci Grimm, pełne grozy, absurdalnego humoru, i znaczeń które dla naszych bohaterów mogą być nieco niejasne…

Ingrid Lausund

Hysterikon

Premiera:  9 grudnia 2024, Wawerskie Centrum Kultury 

przekład: Karolina Bikont

reżyseria: Kasia Obidzińska

choreografia: Monika Jarosińska

plakat: Arutiun Sargsyan

występują: Tomasz Bieliński, Zuzanna Hajduk, Maria Jędrysiak, Piotr Krassowski, Małgorzata Romaniuk, Piotr Salwa, Edyta Seweryn, Halshka Shkrabiuk, Alicja Szemplińska, Edyta Szymańska, Małgorzata Tomczyk

Hysterikon to, krótko mówiąc, danse macabre w supermarkecie. To histerie i uniesienia osobliwych klientów pewnego dyskontu spożywczego, w którym ciało, emocje, marzenia i związki są takim samym przedmiotem handlu jak jogurt, ekspres do kawy czy indyjskie kadzidełka. Tu wszyscy kompulsywnie starają się coś zmienić w swoim bezcelowym życiu: schudnąć, mieć romans, wyjechać w daleką podróż, zacząć biegać albo zostać wolontariuszem w jednym z krajów trzeciego świata. Ale to tak naprawdę jedynie środki uspokajające na złagodzenie depresji cywilizacyjnej. Postaci Hysterikonu w swoich, nieraz szalonych, działaniach, tworzą metaforę współczesnego świata, w którym zaciera się granica między podmiotem a przedmiotem

Licencji na wystawienie spektaklu udzieliła agencja ADiT

Kristian Hallberg

Biegnij dalej / Gå vidare

Premiera: 24 czerwca 2024, Pałacyk Konopackiego 

przekład: Dominika Górecka

reżyseria: Beniamin Koc

muzyka: Krzysztof Pikuła

praca z głosem: Joanna Sykulska

ruch sceniczny: Ola Krzyżaniak

współpraca scenograficzna: Oliwia Janusz

plakat: Arutiun Sargsyan

występują: Mia Gregor, Oliwia Janusz, Aleksandra Krzyżaniak, Yeva Martyniuk, Maciej Myśliwczyk, Ewelina Regulska, Magdalena Szewczyk-Piras, Magdalena Śledziewska

Jakie jest nasze wyobrażenie o tym co będzie się działo po naszej śmierci? Czy wizja tego momentu jest warta tego, żeby znaleźć się po tamtej stronie? Czy jest jakieś prawidłowe zachowanie wobec osoby, której już z nami nie ma? Jest konkretny sposób na przepracowywanie żałoby? Czy wszystkie te pytania nie utrudniają nam życia? Czy chce nam się na nie odpowiadać? Biegnijmy dalej…

Spektakl dla widzów 16+

Realizacja spektaklu jest elementem 28. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ, poświęconego szwedzkiemu teatrowi młodego widza

Åsa Lindholm

Girls Will  Make You Blush

Premiera: 16 czerwca 2024, Dom Kultury KADR 

przekład: Dominika Górecka

reżyseria: Ewa Galica

scenografia i kostiumy: Maja Zęgota

muzyka: Michał Lazar

ruch sceniczny: Andrzej Michalski

plakat: Arutiun Sargsyan

występują: Waleria Cywula, Katarzyna Nasiłowska, Helena Panfil, Milena Pengryn, Anna Maria Pomianowska

licencji na wystawienie spektaklu udzieliła Agencja Dramatu i Teatru ADiT Elżbieta Manthey

Realizacja spektaklu jest elementem 28. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ, poświęconego szwedzkiemu teatrowi młodego widza

 

Opis:
„Dawno dawno temu / Na początku tej her-historii / Było tylko moje ciało / I ja / I tak wszystko się zaczęło”

Pięć dziewcząt wyjeżdża na warsztaty teatralne. Podczas nich mają okazję przyjrzeć się swoim relacjom z własnym ciałem, z innymi ludźmi oraz sprawdzić na ile ich przyjaźń jest prawdziwa.

Tekst szwedzkiej dramaturżki Åsy Lindholm powstał w oparciu o warsztaty dramatopisarskie z nastoletnimi dziewczętami. Bez tabu.

„a ty jak mówisz o swojej?
Wagina? dziwnie…
Muszelka? fuj, okropnie…
Srom? Jeszcze gorzej…
Ile krwi wypływa podczas menstruacji?
Kilka szklanek?
Czy kilka kropel?’’

Bawi cię to? Brzydzi? Bulwersuje? Zawstydza? Boisz się? To nic strasznego, to zwykła rozmowa czternastolatek.

Drogi Widzu, Droga Widzko, porozmawiajmy sobie o ciele. Na luzie. Bez wpisywania go w jakikolwiek dyskurs i nurt. To nie będzie kolejny manifest!

UWAGA! Spektakl dla widzów 16+

Zuzanna Bojda

Jak chwasty, tylko że gorsze

Premiera: 25 marca 2024, Teatr XL, Plac Hallera 5/10a 

reżyseria: Agata Puszcz

kostiumy i scenografia: Paulina Czernek

wizualizacje: Nina Tabor

muzyka: Szymon Szewczyk

występują: Mia Gregor, Oliwia Janusz, Aleksandra Krzyżaniak, Yeva Martyniuk, Maciej Myśliwczyk, Ewelina Regulska, Magdalena Szewczyk-Piras, Magdalena Śledziewska

Opis: Spektakl oparty jest na autentycznej  serii zabójstw, do których doszło w Katowicach w latach 60-tych XX wieku. W kamienicy przy ulicy Dąbrowskiego zamordowane zostały cztery kobiety. Wszystkie były pracownicami seksualnymi. Po tym, jak przechodnie zawiadomili milicję o roju much, który obsiadł okna ostatniego piętra kamienicy, milicja przeszukała mieszkanie. Wcześniej zgłaszała się do nich ocalała z napaści kobieta, wymieniając ten sam adres. Milicja zignorowała jej skargę. W mieszkaniu znaleziono rozczłonkowane ciała. Po kilkudziesięciu latach w tej samej kamienicy powstał hostel Boogie Woogie, który jest zamieszkiwany przez Wodnice. To tajemnicze demony domagające się zadośćuczynienia, chcące zmienić narrację o swoim losie.

plakat: Arutiun Sargsyan

Elaine Feinstein
Córki Leara
tłumaczenie: Małgorzata Sugiera i Mateusz Borowski 

Premiera: 23 marca 2024, Pałacyk Konopackiego 

reżyseria: Mateusz Olszewski

muzyka: Piotr Skodowski

występują: Waleria Cywula, Katarzyna Nasiłowska, Helena Panfil, Milena Pengryn, Anna Maria Pomianowska

„Trzy księżniczki
Dwie służące
Jeden król w kulisach
I Błazen”
To mógłby być początek bajki. Jednak rzeczywistość następczyń tronu nie jest usłana różami, szczególnie, gdy władza Ojca-Króla jest nieograniczona. Przestrzeń dziecięcej beztroski szybko zostaje wyparta przez lęk, zazdrość i rywalizację. W tej drodze do dorosłości księżniczkom towarzyszy Piastunka, znająca tysiąc baśni i jeszcze więcej tajemnic dworu. Oraz Błazen, który może córkom ukazać prawdziwe oblicze ich ojca.
A u bram już gromadzą się szczury…

plakat: Arutiun Sargsyan

 

Unboxing

Premiera: 18 grudnia 2023, Pałacyk Konopackiego

reżyseria: Natalia i Piotr Czekalscy

dramaturgia: Agnieszka Nasierowska

występują: Mia Gregor, Oliwia Janusz, Aleksandra Krzyżaniak, Yeva Martyniuk, Maciej Myśliwczyk, Ewelina Regulska, Magdalena Szewczyk-Piras, Magdalena Śledziewska

 

Opis: Pomyśl o ciepłym, miękkim kocu, kubku kawy z owsianym mlekiem, wełnianym, beżowym swetrze i świecy pachnącej słodką wanilią. To nowa obsesja modowa w pigułce: vanilla girl aesthetic. Ten przytulny trend wyparł estetykę clean girl, która dominowała na platformie latem. Musisz być szybki, bo nie zdążysz na kolejny, jeden z 52 trendów modowych w ciągu roku. Jeśli nie chcesz wypaść z gry, otwórz drzwi kurierowi. Słyszysz dzwonek ? To ostatni dzwonek.

Plakat: Arutiun Sargsyan

 

Chłopka

Premiera: 9 grudnia 2023, Wawerskie Centrum Kultury – Filia Radość

Reżyseria i choreografia: Małgorzata Modrzycka

Dramaturgia: Anastasia Vasilevich

Asystentka reżyserki: Valeriia Obodianska

występują: Waleria Cywula, Anna Głuc, Katarzyna Nasiłowska, Helena Panfil, Milena Pengryn, Anna Maria Pomianowska

Opis spektaklu: Andzia, jak wiele dziewczyn w jej wieku, pragnie się bawić, zakochiwać, korzystać z życia i młodości. I mogłaby to robić, gdyby nie urodziła się chłopką. Dziewczyna ma pracować, zostać żoną, rodzić dzieci. Nie zamierza jednak tak łatwo zrezygnować z marzeń. Spróbuje wyrwać się z ram, w jakie wtłacza ją społeczeństwo. „Chłopka” to spektakl taneczny, inspirowany kulturą i muzyką ludową. Wykorzystując różnorodne rozwiązania formalne i aktorskie, portretuje niekiedy bardzo trudne doświadczenia wspólne dla przytłaczającej większości polskich chłopek. Ale czy na pewno tylko ich?

Plakat: Arutiun Sargsyan

Janusz Głowacki 

Kopciuch

premiera: 26 czerwca 2023, Pałacyk Konopackiego

reżyseria, kostiumy: Adam Biernacki

choreografia: Klara Twardowska

Obsada: Katarzyna Broda, Małgorzata Grabara, Paweł Gradzik, Adrian Kłos, Weronika Lendzion, Filip Lisiecki, Martyna Majchrowska, Julia Michalska, Julia Seredyn, Igor Toporowski

Opis spektaklu: Gdy ambitny dyrektor poprawczaka decyduje się zaprezentować ze swoimi wychowankami teatralną wersję „Kopciuszka”, wkrótce pojawia się jeszcze ambitniejszy reżyser, który decyduje się uwiecznić to dzieło w swoim (można mieć taką nadzieję) wybitnym filmie. W iluż ofiarach systemu wychowawczego tak wiekopomne przedsięwzięcie może zapalić płomień nadziei, a ileż nagród może przysporzyć wszystkim, którzy dołożą cegiełkę do jego powstania! Gdy pada wiele mądrych słów i wiele wzruszających deklaracji, należy się jeszcze tylko zastanowić: kto w efekcie pozostanie Kopciuszkiem, a kto zasłuży na bajkowe życie? „Kopciuch” to jeden z najwybitniejszych tekstów Janusza Głowackiego, wielokrotnie wystawiana w Polsce i za granicą tragikomedia, w której rzeczywistość naiwnej bajki o dobrym Kopciuszku rezonuje na wielu poziomach – demaskując, oskarżając, szokując i dzisiaj.

Wystawienie spektaklu było możliwe dzięki zgodzie pań Ewy i Zuzanny Głowackich oraz pani Oleny Leonenko

Plakat: Arutiun Sargsyan

Gry towarzyskie

Premiera: 24 czerwca 2023, Potem-o-tem

Reżyseria: Marcin Zbyszyński

choreografia: Natalia Kielan

światło: Filip Żygałło

Obsada: Michał Balcerek, Kinga Klimuszko, Igor Kot, Teresa Kulka, Ksawery Peszkowski, Barbara Rutka, Natalia Strzecha, Kacper Środowski, Nicole Woysław

Opis spektaklu: spektakl inspirowany filmem „W co grają ludzie” Jenni Toivoniemi

Plakat: Arutiun Sargsyan

 

 

 

 

 

Petr Zelenka

Opowieści o zwyczajnym szaleństwie

premiera: 27 marca 2023, Teatr Ochoty im. Jana i Haliny Machulskich

reżyseria: Mateusz Olszewski

tłumaczenie: Krystyna Krauze

Obsada: Katarzyna Broda, Małgorzata Grabara, Paweł Gradzik, Adrian Kłos, Weronika Lendzion, Filip Lisiecki, Martyna Majchrowska, Julia Michalska, Julia Seredyn i Igor Toporowski

Opis spektaklu: Co potrafimy zrobić, aby odzyskać miłość? Piotr próbuje odzyskać ukochaną Janę, ale nie spodziewa się, że jego desperacki pomysł stanie się kamykiem uruchamiającym lawinę zdarzeń w jego najbliższym otoczeniu. Rodzice, przyjaciel, sąsiedzi, szef w pracy – porządek codziennych spotkań i rytuałów zostanie zachwiany, a bohaterowie wrzuceni na emocjonalny rollercoaster. Są takie chwile, w których ludzie tracą rozum, a przedmioty ożywają. A to dopiero początek! Korowód zelenkowskich postaci tworzą ludzie mieszkający obok nas, którzy doprowadzeni do skrajności budzą jednocześnie śmiech i współczucie. W tej historii muszą runąć najbardziej zastygłe schematy, a największy szaleniec może okazać się mędrcem.

Za możliwość zagrania spektaklu dziękujemy ADiT Agencja Dramatu i Teatru i tłumaczce, pani Krystynie Krauze.

Plakat: Arutiun Sargsyan

 

Marek Piwowski, Janusz Głowacki 

Rejs

premiera: 18 marca 2023, Dom Literatury w Warszawie

reżyseria, kostiumy: Adam Biernacki

choreografia: Klara Twardowska

obsada: Michał Balcerek, Kinga Klimuszko, Igor Kot, Teresa Kulka, Ksawery Peszkowski, Barbara Rutka, Natalia Strzecha, Kacper Środowski, Nicole Woysław.

Opis: Marek Piwowski napisał o swoim filmie, kultowym „Rejsie” z 1970 r., że „mniej chodziło o przekazanie informacji, a bardziej o sposób przekazywania, o pewną “mękę” formułowania przekazu”. W tytułowy rejs wypłynęła wtedy grupa naszych rodaków, reprezentujących społeczeństwo, jego poziom, marzenia i specyfikę. A kogo moglibyśmy zaobserwować na rejsie dziś? Nie tylko na rejsie po Wiśle, ale po świecie, bo w końcu otworzyliśmy się podobno na świat? Czy jesteśmy dziś lepsi? Mądrzejsi? Bardziej aktualni? Czy mniej męczymy się nad sformułowaniem przekazu? No i czy tamten „Rejs” to już tylko relikt dawnych, słusznie zapomnianych czasów? Przekonajmy się!

Wystawienie spektaklu było możliwe dzięki zgodzie pana Marka Piwowskiego, pań Ewy i Zuzanny Głowackich i pani Oleny Leonenko

Plakat: Arutiun Sargsyan

Maski Dürrenmatta

premiera: 19 grudnia 2022, Teatr Ochoty im. Haliny i Jana Machulskich

Reżyseria: Anton Ilyin

Scenografia, maski: Karolina Krot

Współpraca lalkowa: Michał Ferenc

Występują: Katarzyna Broda, Małgorzata Grabara, Paweł Gradzik, Adrian Kłos, Weronika Lendzion, Filip Lisiecki, Martyna Majchrowska, Julia Michalska, Julia Seredyn, Igor Toporowski

Opis spektaklu: luźno czerpiący z wątków „Wizyty starszej pani” Friedricha Dürrenmatta spektakl skupia się na eksploracji teatru formy. Korzystając z wyrazistych masek, uczniowie Szkoły Aktorskiej Machulskich pod opieką reżysera snują opowieść o dziwnych mieszkańcach dziwnego miasta i wiszącym nad nimi fatum.

Plakat: Arutiun Sargsyan

 

Mój Witkacy

premiera: 17 grudnia 2022, Pałacyk Konopackiego

Reżyseria: Beniamin Koc

Dramaturgia: Adam Biernacki

Choreografia: Klara Twardowska

Projekcje video: Arutiun Sargsyan

Obsada: Michał Balcerek, Kinga Klimuszko, Igor Kot, Teresa Kulka, Ksawery Peszkowski, Barbara Rutka, Natalia Strzecha, Kacper Środowski, Nicole Woysław.

Opis spektaklu: Punktem wyjścia do powstania spektaklu są obrazy Witkacego. Inspirując się ich ekscentryczną formą, uczniowie Szkoły Aktorskiej Machulskich z pomocą reżysera szukają sposobu, jak językiem teatru opowiedzieć o swoich, czasem równie ekscentrycznych, problemach i emocjach.

Plakat: Arutiun Sargsyan

Tomislav Zajec

Mała Moskwa

premiera: 19 czerwca 2022, Dom Kultury Zacisze

Reżyseria: Mateusz Olszewski

Tłumaczenie: Gabriela Abrasowicz

Muzyka: Piotr Skodowski

Obsada: OLGA – Natalia Zajda / Natalia Kulik, MASZA – Monika Pawlik, IRINA – Adriana Włodek Bazewicz, ANDRZEJ – Mateusz Jędraś

Opis spektaklu: „Kim jesteśmy? Jesteśmy po prostu bezużytecznymi zbieraczami wszystkich niepotrzebnych rzeczy, a wiedza jest z pewnością jedną z nich.” Młodzi, inteligentni, wykształceni. Czwórka rodzeństwa, które zostało równie gruntownie wyedukowane, co nieprzygotowane na życiowe wyzwania. Spotykają się razem, by wspólnie uczcić 20. urodziny najmłodszej z nich. Wracają do rodzinnego domu, który miał być ostoją, a okazuje się być piętnem odciśniętym przez nieobecnego już ojca. Czy ten dom będzie w stanie pomieścić wszystkie niespełnione marzenia, ambicje i pragnienia? Co się stanie, gdy powoli zaczną się ujawniać skrywane dotąd tajemnice?

Licencji na wystawienie utworu udzieliła Agencja Dramatu i Teatru ADiT

Plakat: Arutiun Sargsyan

Dekameron

wg. Giovanniego Boccaccio

premiera: 6 marca 2022, Teatr Ochoty im. Haliny i Jana Machulskich

Adaptacja, reżyseria, inscenizacja: Adam Biernacki

Występują: Natalia Kulik, Monika Pawlik, Adriana Włodek-Bazewicz, Natalia Zajda, Mateusz Jędraś, Kacper Koziej

Opis spektaklu: Świat opanowała pandemia. Trup ściele się gęsto. Wszelkie hamulce moralne zanikają. Czy to rok 2022, czy 1348? Grupa młodych, uciekając w miejsce odosobnienia, dla urozmaicenia czasu snuje swoje opowieści. Dowcipne, przerażające, umoralniające, wykpiwające otaczający ich świat i ludzkie ułomności. Warto wsłuchać się w ich treść, aby odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jesteśmy nadal w nowoczesności, czy cofnęliśmy się do Średniowiecza?

Plakat: Arutiun Sargsyan

Dawno, dawno temu…

przeznaczony dla najnajów (dzieci do lat 3) spektakl warsztatowy

premiera: 21 listopada 2021
w ramach 25. Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ)

Reżyseria, inscenizacja: Natallia Levanava

Opieka artystyczna: Alicja Morawska-Rubczak

Obsada: Mateusz Jędraś, Kacper Koziej, Natalia Kulik, Monika Pawlik, Adriana Włodek-Bazewicz, Natalia Zajda.

Opis spektaklu: Zapraszamy rodziców z najmłodszymi dziećmi na spotkanie z początkiem wszystkiego. Bo na samym początku było… No właśnie, co? Nic? A co pojawiło się w tym nic? Coś? Czym było to coś? Wspólnie będziemy nasłuchiwać, obserwować jak dzięki zwykłym i niezwykłym przedmiotom nasza wspólna przestrzeń napełnia się opowieściami, wydarzeniami i postaciami.